-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:49484 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

آيا نبودن كلمه عشق در قرآن دليل بر اين نيست كه قرآن به عشق اهميتي نمي دهد؟
درست است كه كلمه ( ( عشق ) ) در قرآن نيامده ؛ اما قرآن مي فرمايد : ( ( والذين آمنوا اشد حباً لله ؛ كساني كه ايمان آوردند حب و محبت و علاقه شديدتري به خدا دارند ) ) ، ( بقره ، ايه 165 ) . و يا مي فرمايد : ( ( يحبهم و يحبونه ؛ [ خدا ] آنان رادوست دارد و آنان خدا را دوست دارند ) ) ، ( مايده ، آيه 54 ) . نجواهاي عاشقانه نيز در قرآن زياد است مانند : ( ( يا عبادي الذين اسرفوا علي انفسهم لاتقنطوا من رحم الله ) ) ، ( زمر، آيه 5 ) . ( ( يا عبادي الذين آمنوا ان ارضي واسعه فاياي فاعبدون ) ) ، ( عنكبوت ، آيه 56 ) . ( ( واذا سالك عبادي غني فاني قريب اجيب دعوه داع اذا دعان ) ) ، ( بقره ، آيه 186 ) . ( ( نبي عبادي اني انا الغفور الرحيم ) ) ، ( حجر، آيه 49 ) . البته در روايات واژه عشق به دو گونه مطرح شده است . 1- نكوهش از عشق هاي مبتذل : امام صادق ( ع ) در پاسخ به سوالي درباره عشق فرمود : ( ( قلوب حلت عن ذكر الله فاذاقها الله حب غيره ؛ دل هايي كه از ياد خدا خالي گردد خدا محبت غيرخود را به آنها مي چشاند ) ) ، ( ميزان الحكمه ، ج 8،ص 3788 ) . ( ( من عشق فكتم وعف و مات مات شهيدا؛ هر كه عاشق شود پس آن را پنهان دارد و عفت بورزد و بميرد شهيد مرده است ) ) ، ( ميزان الحكمه ، ج 8، ص 3788 ) . عشق هايي كز پي رنگي بودعشق نبود عاقبت ننگي بود 2- تجليل از عشق هاي متعالي : الف ) ( ( افضل العباد من عشق العباده و عانقها؛ برترين بندگان خدا كسي است كه به عبادت حق تعالي عشق بورزد و در عشق ورزي عبادت را در آغوش بگيرد و خود را به آغوش عبادت بسپارد ) ) . ب ) ( ( ان هيهنا لمصارعالعشاق ؛ اين جا ( سرزمين كربلا ) جايي است كه عاشقان الهي در آن برزمين فرود مي آيند ) ) ، ( سفينالبحار، ج 2، حرف ( ( عين ) ) ). ;

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.